Druk wielkoformatowy
Druk solventowy jest najpopularniejszą technologią w jakiej wykonuje się reklamy wielkoformatowe. Druk wielkoformatowy to bardzo szerokie pojęcie. Można go stosować zarówno do reklam zewnętrznych, jak i dedykowanych do wnętrz. To nowoczesna technologia stosowana do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Charakteryzują się przede wszystkim dużą odpornością na warunki atmosferyczne, tak jak deszcz, czy promienie UV. Druk wielkoformatowy jest trwały i daje doskonałą możliwość na promocję firmy. Duży rozmiar reklamy sprawi, że nikt nie przejdzie koło niej obojętnie.
Zalety druku solventowego:
- druk reklam w bardzo dużym formacie
- wysoka jakość wydruków
- wydruki odporne na promienie UV
- długa żywotność druku, wodoodporność
- bogaty wachlarz nośników drukarskich
Wydruki wielkoformatowe z pełną paletą kolorów umożliwiają wykonanie szerokiej gamy reklam zewnętrznych (outdoor) i wewnętrznych:
- tablice reklamowe
- kasetony reklamowe
- billboardy
- bannery
- plakaty, afisze
- witryny sklepowe
- citylight
- grafiki na stendy
- wydruki do reklam rollup
- mapy
- plany miast
- kalendarze ścienne
- reprodukcje wielkoformatowe
- grafiki wystawowe
- dekoracje ścienne
- naklejki wielkoformatowe
- siatki ochronne na rusztowania
- siatki wielkoformatowe
Najpopularniejsze materiały do druku wielkoformatowego:
FRONTLIT (frontlight) – banner jednostronny, do ekspozycji przy oświetleniu centralnym, dziennym, lub do podświetleń frontowych z użyciem halogenów. Stosowany jest do wieszania na ścianach zewnętrznych i wewnętrznych budynków, ogrodzeniach, słupach nad jezdnią, mostach, wiaduktach.
BACKLIT (backlight) – banner do ekspozycji z podświetlaniem od tyłu. Tego typu wydruki wykorzystuje się w reklamach miejskich w tablicach billboardach backlit, kasetonach, backlit wolnostojących oraz tablicach backlit na przystankach autobusowych i tramwajowych.
MESH (siatka winylowa) – banner o strukturze siatki – lekki, umożliwia przepływ powietrza i światła. Znajduje swoje zastosowanie w wydrukach zawieszanych na rusztowaniach, na przeszklonych elewacjach budynków, na scenach koncertowych czy imprezach sportowych. Dzięki swoim właściwościom, pozwala na zmniejszenie naprężeń spowodowanych podmuchami wiatru
BLOCK-OUT – banner do produkcji reklam dwustronnych wyposażony we wkładkę blokującą przenikanie światła.
FOLIA SAMOPRZYLEPNA – to bardzo szeroka grupa mediów m.in.: folia monomeryczna błyszcząca, matowa, przeźroczysta – do zastosowań krótkookresowych (do 12 miesięcy) folia polimerowa błyszcząca, matowa, przeźroczysta – do zastosowań średniookresowych (do 24 miesięcy) folia wylewana (na przetłoczenia) – do zastosowań długookresowych (do 48 miesięcy). Najczęsciej stosowane do wyklejania całych pojazdów.
folia One Way Vision (OWV) – okienna perforowana folia do zastosowań krótko i średniookresowych. Wyklejamy nimi witryny okienne sklepów oraz szyby autobusów, tramwajów i samochodów.
CITYLIGHT – papier plakatowy do podświetleń, charakteryzuje się dobrym rozproszeniem światła i jego przepuszczalnością. Swoje zastosowanie znajduje m.in. w zamkniętych kasetonach na przystankach komunikacji miejskiej itp.
PAPIER BILLBOARDOWY (blue back) – posiada niebieski podkład, aby nie przepuszczał treści reklam spod spodu. Papier przeznaczony do plakatowania tablic, billboardów.
PAPIER FOTOGRAFICZNY – do wydruków w wysokiej jakości zdjęć i plakatów.
PAPIER PLAKATOWY – wysokiej jakości papier przeznaczony do ekspozycji wewnętrznych i zewnętrzynch.
PŁÓTNO CANVAS – idealnie nadaje się do wydruków reprodukcji, prac artystycznych oraz zdjęć. Płótno podnosi wrażenia wizualne i zwiększa intensywność kolorów.